Historyczne przemówienie wpisujemy w ciąg dziejów, opieramy na nich mitologię narodu. W polskiej opowieści o historii takim przemówieniem jest homilia papieża Jana Pawła II z 2 czerwca 1979 roku.
Aktualności
Nie ma chyba w Polsce osoby, która nie znałaby żadnych przykładów łamańców językowych. Dla jednych są one tylko ciekawostką. Dla praktyków wystąpień to jednak narzędzie do doskonalenia dykcji i utrzymywania aparatu mowy w świetnej kondycji.
Wiele osób marzy, aby być wiarygodnym i autentycznym mówcą. Powszechnie uważa się, że wystarczy mówić płynnie i używać oryginalnego języka. Naszym zdaniem, warto być przede wszystkim sobą.
Mnóstwo osób pragnęłoby cudownie się wypowiadać, lecz uważa, że jest to niemożliwe. Każdy głos można wzmocnić. Nawet majlepszy należy ćwiczyć, żeby nie osłabł.
Dobre historie są w zasięgu naszej ręki. Jedni nie potrafią ocenić, co może zainteresować słuchaczy. Drudzy nie wiedzą, jak opowiadać historie. Poznaj kilka rad, które pomogą Ci błysnąć w towarzystwie, a także przygotować świetne wystąpienie!
Pozytywne relacje z klientami to podstawa dobrze prosperującego biznesu. Sztuką jest nie tylko przyciągnąć klienta, co utrzymać go na dłużej. Jak to zrobić? Trzeba trwale zapisać się w jego pamięci...
Pochwała? Wiele osób uważa, że lepiej jej unikać. Być może dlatego, że w umysłach Polaków do dziś są obecne słowa wiersza "Samochwała w koncie stała". Według nas pochwała to nic złego, o ile nie są to kłamstwa. Warto również pamiętać, aby nie chwalić się cudzym kosztem.
Człowiek może mieć jakieś słabości – wybaczamy to. Marka musi być spójna, inaczej jej wartości łatwo rozmyć. Choroba dwubiegunowa marki nie sprzyja wiarygodności. Nie można być negatywnie pozytywnym. Warto zadbać o to, aby komunikacja marki była spójna z działaniami firmy.
Każde wystąpienie jest... o czymś. Tylko szaleniec może oczekiwać, że słuchacze będą cierpliwie domyślać się, w jakim celu mówca zajmuje ich cenny czas. Dlatego przypominamy: we wstępie wyraźnie przedstaw cel swojego wystąpienia. Jeśli sam nie wiesz, czego inni mają się po Twojej mowie spodziewać, radzimy: nie wychodź na scenę!
Jak motywować pracowników do działania? Wszystko zależy od tego, jak silny i spójny jest Twój przekaz. Naucz się konstruować swój apel tak, aby brzmiał przekonująco i zachęcająco dla innych.