Skip to content
Menu

Cel wystąpienia – klucz do sukcesu

Każde wystąpienie jest… o czymś. Tylko szaleniec może oczekiwać, że słuchacze będą cierpliwie domyślać się, w jakim celu mówca zajmuje ich cenny czas. Dlatego przypominamy: we wstępie wyraźnie przedstaw cel swojego wystąpienia. Jeśli sam nie wiesz, czego inni mają się po Twojej mowie spodziewać, radzimy: nie wychodź na scenę!

To co oczywiste dla mówcy, nie zawsze jest czywiste dla słuchaczy

Jeden z dyrektorów sprzedaży na spotkaniu z handlowcami regionalnymi wystąpił z taką przemową:

Spotkaliśmy się tutaj dzisiaj wszyscy wspólnie, aby pochylić się nad niezwykle ważnym i palącym tematem. Rzekłbym nawet problemem, chociaż nie do końca. Problem to jest złe słowo. Traktujmy to jako wyzwanie. A tym wyzwaniem są oferty i ich realizacja. Będę chciał Wam przedstawić dzisiaj pewne rozwiązanie, które pomoże Wam zapanować nad skutecznością i realizacją ofert. Sprawi to, że tak naprawdę wasza realizacja będzie się opierała procentowo na minimum 30% realizacji tych ofert. A co będzie tym rozwiązaniem, o tym powiem w kolejnej części wystąpienia.

Jaki jest cel tego przemówienia? Czy dla wszystkich jest oczywiste, co chciał osiągnąć dyrektor? I wreszcie, z jaką reakcją spotkała się ta wypowiedź? Można sobie wyobrazić. Na twarzach handlowców pojawiały się na przemian: zdziwienie i strach. Niektórzy przeżywali szok, a inni jakby usłyszeli słynny kawał prowadzącego, po którym pojawia się w głowach tylko jedno pytanie: Ale o co chodzi?

Ale o co chodzi, czyli dlaczego cel wystąpienia musi być czytelny?

Podejrzewamy, że podobnie zareagowałeś Ty czytelniku. Pikanterii dodaje fakt, że cel tego wystąpienia był taki, aby handlowcy wzięli się do pracy i zaczęli oddzwaniać do Klientów po wysłaniu im oferty mailem. Warto więc na początku swojego wystąpienia klarownie przedstawić jego cel. Oto nasza propozycja:

Dzisiaj porozmawiamy o tym, jak ratować sieroty – te które zostawiliśmy i które dopominają się o nasze zainteresowanie. Włożyliśmy w nie wiele wysiłku. Byłoby grzechem ten wysiłek zmarnować. Jak uratować Wasz zapał, energię i czas? Jak zebrać plony z tej pracy, która już została wykonana, a wszyscy wiemy, że przygotowanie oferty to ten najbardziej mozolny etap w pracy handlowca. Szkoda to tracić, zwłaszcza, gdy nagroda, czyli sprzedaż i pozyskanie Klienta, mamy już na wyciągnięcie ręki.

Jak nie wpaść w pułapkę własnych słów i myśli?

Jak zapobiec tej pułapce, która powoduje, że prosty komunikat przeistacza się w bezsensowny wywód? Podpowiedź jest jedna: starannie przygotuj swoje wystąpienie. Zrób to znacznie wcześniej, zanim staniesz twarzą w twarz ze swoimi podwładnymi. Przedstaw swoją mowę innym menedżerom i pokornie wysłuchaj ich opinii. Jeśli każdy z nich zrozumie Twó przekaz tak jak Ty, masz zielone światło. W przeciwnym razie, zachęcamy CIę, abyś powtórzył tę samą ścieżkę. Jak długo? Aż do skutku! To odpowiedź na pytanie, jak przygotować dobre wystąpienie.

Jak zostać mistrzem wystąpień? Na ten temat znajdziesz wiele filmów. Nic jednak nie zastąpi szkolenia pod okiem doświadczonych trenerów, wykładowców i prelegentów. Zapoznaj się z naszą ofertą szkoleń i zadzwoń lub napisz.