Jak prezentować dane ciekawie i z motywacyjną siłą?
Szkolenie Jak prezentować dane ciekawie i z motywacyjną siłą?
Nie wiesz jak prezentować dane i mówić zrozumiale o zawiłych zagadnieniach ze świata informatyki, finansów czy prawa? Czujesz, że nie potrafisz mówić ciekawie o liczbach ukrytych w tabelach? W informatycznych kodach i algorytmach, naukowych zbiorach i wzorach, prawniczych kodeksach i klauzulach, finansowych zestawieniach i statystykach drzemie ogromna siła. Wszystko zależy od tego, czy potrafimy z tej bezdennej bazy danych wyciągać wnioski oraz prezentować przystępnie i prosto swoje rozwiązanie.
Naukowcy, inżynierowie i eksperci czasem muszą zejść do poziomu zwykłego człowieka, żeby odbiorcy nie tylko usłyszeli, ale przede wszystkim zrozumieli to, co chce się im powiedzieć. To kluczowy warunek powodzenia projektu. Aby ten cel osiągnąć, mówca potrzebuje kilku technik, dzięki którym będzie mógł przekonać słuchaczy do swoich racji.
Szkolenie „Jak prezentować dane ciekawie i z motywacyjną siłą?” jest dla:
- ludzi nauki, którzy zabiegają o granty lub dzielą się wiedzą ze studentami, młodszymi naukowcami
- ekspertów z dziedziny finansów, prawa, IT, którzy rekomendują nowe rozwiązania lub strategie przed Zarządem, pracownikami lub grupą inwestorów
- handlowców i przedsiębiorców, którzy szukają nowych kontrahentów i partnerów biznesowych tych, którzy propagują innowacyjne rozwiązania na rynku
- pracowników wydziału kontrolingu lub analiz, którzy przekazują dużo, mało ekscytujących danych
- pasjonatów przedmiotów ścisłych, którzy chcą zaangażować słuchaczy i pozyskać ich akceptację dla swojego projektu, rozwiązania, ale przemawiają do audytorium, które nie zna się na temacie i łatwo je zniechęcić.
Uczestnicząc w szkoleniu Jak prezentować dane ciekawie i z motywacyjną siłą?
nabierzesz:
- płynności w wypowiadaniu się
- swobody i luzu jako prezenter i prelegent
- pewności siebie poprzez świadomy dobór argumentów i przykładów
- autentyzmu i wiarygodności, dzięki czemu wzrośnie Twoja siła przekonywania i angażowania słuchaczy.
nauczysz się:
- mówić prosto i obrazowo o zawiłych zagadnieniach
- mówić o liczbach tak, aby Twoje opowiadanie było wciągające i wyczekiwane przez słuchaczy
- przyjmować ze spokojem pytania z sali i adekwatnie na nie reagować
- przygotowywać swoje wystąpienia tak, aby miały maksymalną moc perswazji
- zjednywać sobie grupę i sprawiać, by z uwagą słuchała tego, co masz do przekazania
- konstruować swoją wypowiedź tak, aby słowem mobilizować i zachęcać ludzi do działania.
zdobędziesz:
- tajniki i know-how światowych mówców
- świadomość własnego potencjału oraz siły własnego przekazu
- nowe umiejętności, by wejść na wyższy poziom kompetencji zawodowych.
Dzień 1. Aby prezentować dane ciekawie i z motywacyjną siłą, trzeba mieć świadomość, co chce się powiedzieć.
- Co sprawia, że rozumiemy wartości liczbowe?
- W jaki sposób prezentować liczby, aby miały znaczenie dla odbiorców?
- Jak liczby mogą nas motywować?
- Jaki poziom szczegółowości jest wystarczający?
- Kiedy ludzie boją się liczb lub je ignorują?
Dzień 2. Ekspert, który wie, w jakiej formie wyrazić to, co chce powiedzieć.
- Jak stosować analogie, aby liczby były w pełni czytelne dla odbiorcy.
- Skalowanie – technika, która sprawie, że liczby są bardziej bliskie.
- Liczby bardziej emocjonalne, czyli jak liczby zbliżają nas do osiągnięcia celów.
- Jak prezentować kontekst, aby dane były bardziej znaczące.
- Szkolenie „Jak prezentować dane ciekawie i z motywacyjną siłą?” to intensywne warsztaty, a nie teoretyczny wykład. Ćwiczymy, ćwiczymy, jeszcze raz ćwiczmy.
- Doskonalimy i rozwijamy praktyczne umiejętności. Każde z omawianych zagadnień jest ilustrowane przykładami z doświadczenia trenerów, jak też uczestników.
- Uczymy się poprzez działanie. Uczestnicy prezentują na forum różne formy wypowiedzi (mówią kilka słów o sobie i swojej firmie, prezentują oferty, raporty, projekty, historie, mowy inspirujące i perswazyjne).
- Przygotowujemy uczestników do sytuacji kryzysowych. W trakcie prezentacji uczestnicy doświadczają różnych sytuacji, jakie mogą wystąpić w realu i ćwiczą, jak sobie z nimi radzić.
- Każdy otrzymuje indywidualne wsparcie. Prezentacje są nagrywane na kamerę, a potem szczegółowo analizowane. Każdy uczestnik otrzymuje informację zwrotną od pozostałych uczestników szkolenia i trenerów. Kończy szkolenie z pakietem nowych umiejętności oraz zestawieniem mocnych stron, jak również obszarów do rozwoju.
Michał Nowak, Senior Design Engineering w GE AviationSenior Design Engineering w GE Aviation
W pełni polecam usługi Pana Grzegorza. Uczył mnie sztuki prezentacji a dokładniej tzw. “storytelling”. Potrafił mi dokładnie przybliżyć najważniejsze aspekty budowania treści prezentacji bazując na moich przykładach. Myślę, że najważniejsze we współpracy z Panem Grzegorzem jest indywidualne podejście i dzięki wnikliwości trenera poznałem swoje braki i mocne strony. Takie podejście pozwala bardzo szybko zbudować nowe umiejętności lub szlifować już istniejące.
Elżbieta Bojarczuk, Product Designer at OLX Group
Miałam okazję uczestniczyć w szkoleniu Grzegorza w XTB, dodatkowo później uczestniczyłam w sesji 1:1 przed ważnym dla mnie wystąpieniem. To niesamowite, że po jednej sesji czułam większą pewność siebie, a moje wystąpienie przestało być sztampowe, a stało się jedyne w swoim rodzaju. Co najciekawsze moje wystąpienie było związane z branżą projektową (UX) co nie przeszkadzało Trenerowi aby wyciągnąć z mojej prezentacji tzw. „mięso” i zaprezentować projekt w luźny i merytoryczny sposób przed publicznością projektantów, grafików, analityków itd. Jeszcze raz: DZIĘKUJĘ!!!
Marcin Dziuba, Senior NET Developer w InPost
W ciągu 5 ostatnich lat brałem udział w kilkunastu szkoleniach/warsztatach z prowadzenia prezentacji i technik sprzedaży. Część z nich była przeciętna (aby nie powiedzieć mierna), cześć dobra, a 2-3 były takie jak warsztaty z Grzegorzem, absolutnie rewelacyjna!!!
Monika Kępka, Digital Marketing
Great communicator and public speaking coach. Creates an excellent and trusted working climat. Professional and supportive with reflective questions. He helped me to calibrate my habbited speaking style and mannerisms and tune into my natural tone of voice. It provided the room for more authenticity and fun while speaking and helped me to progress to the national stage in the Toastmasters’ Humorous Speech Contest.
Magdalena Kawka, Analityk Systemowy w Retail & Digital IT
Jedyny i najlepszy ???? Po prostu profesjonalista ????
Mateusz Marek, Starszy Specjalista ds. Zakupów w Asseco Poland
Brałem udział w dwudniowym szkoleniu otwartym dotyczącym profesjonalnych prezentacji i wystąpień publicznych prowadzonym przez Grzegorza. Było to inspirujące szkolenie, prowadzone w bardzo dynamiczny i ciekawy sposób, a Grzegorz nie stracił „uważności na uczestników” przez żaden moment. Grzegorz ma świetne umiejętności analityczne i potrafi wypunktować plusy i minusy każdego wystąpienia publicznego, robiąc to w sposób zdecydowany, ale równocześnie z zachowaniem wszelkich reguł udzielania feedbacku. Ma też ogromną swobodę w angażowaniu uczestników szkolenia i ani na chwilę nie pozwala się im nudzić. Jeżeli szukacie osoby, która pomoże Wam wskazać obszary do rozwoju w zakresie prezentacji i wystąpień publicznych to zdecydowanie polecam Grzegorza!
Konrad Płaziński, Senior NET Developer w EcoVadis
Miałem przyjemność uczestniczyć w szkoleniu z wystąpień publicznych oraz prowadzenia prezentacji i mogę powiedzieć jedno – polecam serdecznie. Na szkoleniu Grzegorz sypał radami jak z rękawa, do każdej osoby podchodził indywidualnie, a przede wszystkim udało mu się stworzyć tak pozytywną atmosferę, że nikt nie bał się wystąpić na szkoleniu przed kamerą.
Grzegorz Tomaszewski: Od ponad 15 lat prowadzi szkolenia z wystąpień publicznych dla menedżerów, handlowców, działaczy społecznych i przedsiębiorców. Przygotowuje indywidualnie menadżerów, prezesów i właścicieli firm do wystąpień przed pracownikami, kontrahentami, członkami zarządu, przedstawicielami grupy kapitałowej. Wykłada retorykę na Wydziale Dziennikarstwa i Medioznawstwa UW.
Dr hab. Jacek Wasilewski: Językoznawca, ekspert od retoryki i storytellingu. Pisał przemówienia dla Pałacu Prezydenckiego, prezesów banków i prezydentów miast. Przygotowywał do konferencji prasowych i wystąpień pracowników działów komunikacji, lekarzy, działaczy społecznych, rzeczników instytucji publicznych i organów państwa. Pomagał wielu firmom budować przesłanie w komunikacji do pracowników i partnerów biznesowych. Wykłada retorykę na Wydziale Dziennikarstwa UW.