Dobre wystąpienie ma precyzyjnie określony cel. Dzięki temu mówca wie, dokąd zmierza i tak dobiera środki, aby do celu dotrzeć.
Aktualności
Reakcja na krytykę to elementarna umiejętność. Dobrze, jeśli uda się komuś zwrócić uwagę tak, żeby go zachęcić, a nie skrytykować. Inaczej dolewamy oliwy do ognia.
„Take it easy!” Dlaczego ta sławna wypowiedź ministra Czarnka nie wzbudziła powszechnego aplauzu wśród rodziców i młodzieży? Take it easy to za mało, aby złagodzić strach przed zmianą i przekonać inych!
Marka osobista czy dobry PR to obiekt wielu starań i zabiegów ludzi sukcesu. Jednym z nich jest o. Rydzyk. Zobaczmy, jak walczy o swój wizerunek i próbuje wyjść z medialnego kryzysu.
Jak wydobyć emocje i wzbudzić zaangażowanie? To pytanie trenerzy i inne osoby, które zajmują się edukacją dorosłych zadają nam obecnie bardzo często. Tym dzielimy się podczas prelekcji online dla platformy EPALE.
Jak zachęcić mieszkańców, by trzymali się zasad, mimo tego, że urzędy miast, gmin i powiatów znoszą kolejne ograniczenia? Trzeba stale przypominać mieszkańcom, że koronawirus nie zniknął.
Urzędy miast, gmin i powiatów otwierają swoje drzwi dla mieszkańców. Jeśli nieumiejętnie sformułujemy przekaz, odbiorca może negatywnie odebrać nawet wiadomość o tym, że znosimy ograniczenia.
Jak redagować komunikaty, aby mieszkańcy miast, gmin i powiatów, mogli je łatwo i w pełni zrozumieć? To duża sztuka zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych. Przejrzystość komunikatu ma wpływ na wizerunek samorządu.
Przeanalizowaliśmy ponad 300 komunikatów, jakie urzędy samorządowe z całej Polski opublikowały na stronach internetowych oraz w mediach społecznościowych. Czas na wnioski i podpowiedzi, jak robić to lepiej.
Czy warto opowiadać dobre historie? Nie wystarczy wymienić zalety firmy? Dobre historie smakują lepiej. Można je porównać do lizaka: zamiast sypać sobie na język ziarenka cukru, lepiej liza słodycz na patyku.